Články

Ústavní, správní a trestní právo

Daňové aspekty spotřebitelských soutěží

27.03.2010

V návaznosti na předchozí oběžník, kdy jsme se věnovali právním aspektům pořádání spotřebitelských (marketingových) soutěží, jsme připravili základní informace také k souvisejícím otázkám daňovým. Níže vycházíme z předpokladu, že marketingové soutěže se účastní pouze fyzické osoby. Příjem (výhra) z marketingové soutěže je předmětem daně z příjmů, ať se jedná o příjem peněžitý, či nepeněžitý. Takový příjem je od daně osvobozen, pokud výše jednotlivé výhry nepřesáhne 10.000,-Kč. Je přitom nerozhodné, zda se jedná o výhru peněžitou či nepeněžitou.…

Ústavní, správní a trestní právo

Regulace spotřebitelských soutěží

16.12.2009

Mnoho podnikatelů v rámci propagace prodeje svých výrobků či svého podniku pořádá tzv. spotřebitelské soutěže. Obecně lze ve vztahu ke spotřebitelským soutěžím rozlišovat jejich tři základní podoby, které se odlišují podle svého herního konceptu (modelu). Za prvé se jedná o spotřebitelskou loterii, která je zakázána, za druhé jde o spotřebitelskou soutěž, která podléhá regulaci zákonem o loteriích (zákon č. 202/1990 Sb., o loteriích a jiných podobných hrách, ve znění pozdějších předpisů) a oznámení Ministerstvu financí České republiky a jako třetí model je možné označit tzv. marketingovou soutěž, která nepodléhá regulaci (uvedené pojmosloví je pouze orientační a nevychází z legálních definic).…

V této sekci našeho serveru Vám nabízíme odborné články z různých právních odvětví. Články se zabývají nejen teoretickými otázkami, ale především reagují na podněty a témata, se kterými se setkáváme při naší činnosti, a mohou tak dle našeho názoru přinášet užitečné informace a odpovědi na praktické otázky.

Filtr kategorií

pravni sluzby_foto