Vyrozumění o vyřízení reklamace
14.04.2014Vyšší soudy České republiky se opakovaně zabývaly právními otázkami spojenými se lhůtou pro vyřízení reklamace. Z jejich strany se jednalo o podání výkladu k ustanovení § 19 odst. 3 zákona o ochraně spotřebitele (zákon č. 634/1992 Sb., ve znění pozdějších předpisů). Pro potřeby tohoto oběžníku je možné si připomenout, že předmětné ustanovení zakotvuje obchodníkovi následující povinnosti: „Prodávající nebo jím pověřený pracovník rozhodne o reklamaci ihned, ve složitých případech do tří pracovních dnů. Do této lhůty se nezapočítává doba přiměřená podle druhu výrobku či služby potřebná k odbornému posouzení vady. Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající se spotřebitelem nedohodne na delší lhůtě. Po uplynutí této lhůty má spotřebitel stejná práva, jako by se jednalo o vadu, kterou nelze odstranit.“ S nedodržením 30 denní lhůty je tedy pro obchodníka spojena citelná soukromoprávní sankce, spotřebitel může od kupní smlouvy odstoupit.…